Heup

De heupprothese
 Aangeboren heupafwijking
 De "klikkende" heup (coxa saltans)
 Wat is osteonecrose van de heup
 Joint care traject

De heupprothese

Als u een versleten heup heeft, kan dat erg pijnlijk zijn. In veel gevallen is pijn de voornaamste reden om in te grijpen. Een orthopedisch chirurg kan u adviseren om een heupprothese te laten plaatsen. In deze folder leest u over de mogelijkheden van een behandeling en wat deze voor u betekent.

Lees meer De totale heupprothese

Aangeboren heupafwijking

Als na de geboorte blijkt dat het heupgewricht niet goed ontwikkeld is, is er sprake van een aangeboren heupafwijking. Tijdige behandeling kan dit probleem oplossen. In deze folder leest u over de mogelijkheden van een behandeling voor uw baby.

Lees meer Aangeboren heupafwijking (congenitale heupdysplasie)

De "klikkende" heup (coxa saltans)

Wanneer uw heup een ‘klikkende’ beweging maakt, is dat meestal pijnloos en onschuldig. Als u echter pijnklachten heeft, kunt u de orthopedisch chirurg om advies vragen. In deze folder leest u over de mogelijkheden van een behandeling en wat deze voor u betekent.

Lees meer De "klikkende" heup (coxa saltans)

Wat is osteonecrose van de heup

Osteonecrose van de heup is een afwijking die er toe kan leiden dat de kop van het dijbeen inzakt. Deze afwijking kan met weinig alarmerende signalen beginnen. Het is niet precies vast te stellen wat de oorzaak van osteonecrose is. In deze folder leest u over de mogelijkheden van een behandeling en wat deze voor u betekent.

Lees meer Osteonecrose van de heup

Joint care traject

Voordat u zich aan uw knie laat opereren, is het belangrijk dat u weet waarom een operatie nodig is, wat de operatie inhoudt en hoe het herstel na de operatie zal verlopen.
De orthopedisch chirurg heeft met u besproken dat een operatie nodig is. Een goede voorbereiding en goede voorlichting zal zeker bijdragen aan een spoedig herstel.Het groepsrevalidatie project ‘Joint Care®’ is bedoeld om u hierbij zo goed mogelijk te ondersteunen.

Lees meer Joint care traject heup